Fizyodeniz, Manuel Terapi ve Egzersiz Danışmanlığı Tavşanlı Fizyoterapist

KUPA TERAPİ

Kupa terapisi cam veya sert plastikten yapılmış kupaların deride oluşturduğu vakum etkisi ile o bölgedeki kan akışını arttırma esasına dayalı alternatif bir terapi yöntemidir. Uzun yıllardır uygulanan geleneksel bir doku rejenerasyonu biçimidir.

KUPA TERAPİ ETKİ MEKANİZMASI

Kupa terapinin en önemli etki mekanizması hedef bölgedeki dolaşımın arttırılmasıdır. Kupa terapi uygulanan bölgede kılcal damarlardaki kan akışı hızlanır. Bölgede toksin ve karbondioksit atımı hızlanırken dokulara gelen kanda besin ve oksijen miktarı fazla olduğu için bölgede iyileşme başlar. Bu sayede fasya ve bağ dokusu gevşer. Bu etki kupa masajının normal masajlardan daha etkili olmasını sağlar. Başta kas ve fasya problemleri başta olmak üzere dolaşım bozuklukları , akciğer hastalıkları , ödem , kronik ağrı ve migren gibi birçok hastalıkta etkili bir yöntemdir.

KUPA TERAPİ UYGULAMASI

Uygulama yapılacak bölgeye rejenere edici özelliği olan özel bitkisel yağlardan bir miktar sürülür. Bu bölgede negatif basınç oluşturmak için manuel pompa ile kupanın içindeki hava boşaltılır. Oluşan negatif basıncın etkisiyle deri dokusu kabarır ve kabaran dokunun altına kan akışı meydana gelir. Kupalar bir süre o bölge üzerinde sabit bırakılır. Daha sonra kupa yavaş yavaş hareket ettirilerek bölgenin tamamına masaj yapılır. Vücut problemlerine göre uygulama biçimi ve süresi değişiklik göstermektedir.

KUPA TERAPİ KULLANIM ALANLARI

• Dolaşım yetersizliği olan bölgelerde dolaşımın hızlandırılması
  • Fasya ve kas gerginlikleri ve tutulmalarında
  • Özellikle bel, boyun ve sırt  bölgesindeki ağrıların giderilmesinde
  • Genel vücut enerjisini arttırmak amacıyla akupunktur noktalarına ( akupunktur ile birlikte)
  • Yaralanma sonucu oluşan doku yapışıklıkları terapisinde
  • Migren ve gerilim tipi baş ağrılarında
  • Selülit ve çatlak problemlerinde
  • Ödem azaltılmasında
  • Toksin atımına ihtiyaç duyan kişilerde
  • Sigara ve alkol kullanan kişilerde kan dolaşımını artırmak amacıyla
  • Kronik yorgunluğu olan kişilerde
  • Kireçlenme ve romatizmal hastalıklarda
  • Ağrılı adet dönemi veya adet dönemi bozukluklarında
  • Akciğerleri rahatlatmak amacı ile öksürük balgam şikayeti olanlarda (solunum egzersizleriyle birlikte uygulanır)
  • Felç ve diğer sinir sistemi hastalıklarında
  • Hareket kısıtlılığı olan kişilerde doku yapışıklıklarının giderilmesinde
  • Depresyon ya da diğer psikolojik bozukluklarda psikoterapiyle beraber genel vücut rahatlaması amacıyla.

Detaylı Bilgi ve Randevu Almak İçin;