Fizyodeniz, Manuel Terapi ve Egzersiz Danışmanlığı Tavşanlı Fizyoterapist

Osteopati & Kayropraktik Manuel Terapi

Manuel Terapi, vücut fonksiyonlarının,  özellikle de kas ve eklem sisteminde meydana gelen dengesizliklerin tamamen elle manuel terapist  tarafından giderilmesidir.

Hiçbir cihaza veya makinaya ihtiyaç yoktur. Aynı zamanda diagnostik amaçlı da kullanılmaktadir. Bu teknikleri uygulayan kişiye de manuel terapist denmektedir. Manuel terapiyi uygulayan kişinin artrokinematik, anatomi, kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarını ve manuel fizyoterapi tekniklerini bilmesi şarttır.

Omurga ve ekstremite eklemlerindeki ağrı ve fonksiyon bozukluklarının tedavisinde yüzyıldan fazla bir süredir uygulanan manuel terapi, maniplasyon mobilizasyon ve postizometrik relaksasyon teknikleri gibi yöntemler içerir.

Manuel Terapinin amacı,eklemlerdeki blokaj olarak adlandırılan kısıtlanmış hareketi postüral denge içinde en yüksek derecede ve ağrısız artırıp, fonksiyonu sağlamak ve beden mekaniğini korumaktır. Manuel Terapinin etkin ve güvenli uygulanması için lokomotor sistemin anatomik, biyomekanik ve nörofizyolojik olarak detaylı değerlendirilmesi gerekir.

Manipülasyon teknikleri endikasyonları ve kontraendikasyonları seçebilen özel eğitimli uzmanlar tarafından uygulanmalıdır. Aksi halde ciddi komplikasyonlar görülebilir.

Neden Manuel Terapi ?

Eklemlerdeki hareket kısıtlılığını düzeltmek, ağrı ve fonksiyonel bozuklukları gidermek amacıyla yapılan bir terapi yöntemidir. Sıklıkla omurga rahatsızlıklarında kullanılmakla beraber, diğer eklemlerde de uygun endikasyonlarda kullanılmaktadır. Omurgada özellikle lomber ve servikal disk hernileri, mekanik bel ağrıları, faset sendromlarında uygulanır.

Teknikler & Uygulama Alanları

Dünyada birçok farklı teknik vardır. Bu teknikler bölgesel olarak da ülkeden ülkeye değişmekle beraber fizyoterapistler tarafından en çok kullanılan mobilizasyon/ manüplasyon ve yumuşak doku teknikleri aşağıdakilerdir.

• MULLİGAN KONSEPTİ
  • KALTENBORN-EVJENT KONSEPTİ